Tuesday, 26 July 2011

perkara2 yang anda TIDAK boleh katakan kepada lelaki

halo..halo..halo...
Lat'z nak share ttg perkara yang anda tidak boleh bincang dengan lelaki...



Bukan senang nak membina hubungan yang bahagia serta berkekalan. Banyak yang kita mesti buat dan lakukan termasuk apa yang tersenarai di bawah ni la...Pastikan anda jangan sesekali mengatakan hal2 seperti di bawah kepada teman lelaki anda..

Antaranya ialah :
1. Jangan sesekali menceritakan tentang lelaki yang diam2 korang cinta atau menceritakan tentang kekasih lama anda dengan si dia

2. Jangan benci dengan ibu si dia. Dia tak suka tau.

3. menceritakan tentang kecurangan yang anda lakukan di belakangnya.

4. Jangan menceritakan tentang keburukan kawan baik si dia. kawan itu penting bagi dia. 


5. Jangan membanding2kan dia yang dulu dengan sekarang..lebih2 lagi tentang kegagahannya dan ketampanan si dia.

6. Jangan membiarkan dia patah semangat terhadap pekerjaan yang dia lakukan sebaliknya cuba membantu dia dan memberikan kata2 semangat agar dia terus maju.

7. Jangan sebut perkataan 'BERCERAI" .." PUTUS"...perkataan yang lelaki tidak boleh dengar...elakkan dari menyebut perkataan tersebut.

8. Sekiranya anda memperolehi pendapatan melebihinya...jangan la nak diperbesarkan...perkara itu akan menyinggung perasaan dia..

9. Bila tetiba je terserempak dengan kekasih lama...tak payah la terlalu ghairah dan diceritakan perasaan itu dengan si dia..dia tu kan kekasih lama....nanti tak pasal dia merajuk, susah pula...






love is complicated..!!  (O.o)

2 comments:

Nan said...

Adeh!! Macam bena jak~

Lady Diana said...

nan..laki mmg sik suka nak??

Penaja Blog