Monday 5 December 2011

Produk Pepsi Tercemar Dengan Virus AIDS/HIV?




Lat'z nak kongsi satu cerita dan berita ini..
Malam tadi Lat'z terima SMS yang berbunyi :


Dear friends, for the next few days, do not drink any product from Pepsi company like Pepsi, Tropicana juice, Slice, 7 Up, Coca Cola etc, as a worker from the company has added his blood contaminated with HIV. Watch NTV7, please forward this to everyone you care about.


Kalau boleh buat tak tahu je dengan kandungan SMS tu sebab semua nya rumor saje..O.o
Lat'z ada jumpa satu laman web berkaitan dengan cerita produk pepsi yang mengandungi HIV ini..
Sila klik >> DI SINI << 
Sama2lah kita baca apa yang terkandung dalam laman di atas. Dalam laman web tersebut ada beberapa contoh penyebaran berita mengenai pepsi...

Kadang2 kita perlu fikir, ada unsur sabotaj di kalangan syarikat2...menjatuhkan syarikat lain...kita tidak boleh mempercayai sesuatu berita tanpa pengesahan yang benar, macam kes SMS yang disebarkan ini..pagi tadi ada rakan kerja Lat'z bertanyakan tentang kebenaran berita yang diterimanya..sama juga menerimanya melalui SMS..kemudian ada sorang lagi rakan menjawab jangan percaya...tambahan pula pagi tadi Lat'z baca news The Star pun ada mengatakan tentang penyebaran berita melalui SMS ini..semua ini cuma berita palsu..jangan percaya..

Dulu Lat'z pun pernah dengar di mana ada satu kes jangan minum Coca Cola kerana ada pekerjanya mati lemas di dalam mesin pembuatan air minuman Cola..kes ni sama dengan kes SMS pepsi ni..

P/s : Kita dianugerahkan otak untuk berfikir, kita sendiri menilai kebenaran sesuatu perkara dengan fikiran yang logik dan waras..^.^

No comments:

Penaja Blog