Friday, 9 September 2011

Beli Top Up RM10 Tapi Bayar Rm10.60


Seperti yang kita semua sedia maklum..pengguna Top Up dikenakan cukai sebanyak 6%..

Sebut pasal Top Up ni, walaupun sebelum kenyataan cukai tersebut dihebahkan sebanyak 6%..
Lat'z pernah (bukan pernah mmg selalu pun) dikenakan cukai sebanyak 2% dan 5% oleh beberapa buah kedai yang menjual reload. Itu cukai apa??? Cukai yang dikenakan oleh peruncit @ pemilik kedai.

Adeh..sebelum dikenakan cukai ni pun Lat'z beli reload terpaksa bayar RM10.20 @ RM10.50 untuk reload Top Up RM10..sekarang ni dah dikenakan cukai lagi, terpaksalah Lat'z bayar RM11.10 @ RM10.80 untuk reload RM10...(O.o)

Apa dah jadi dengan zaman sekarang ni??

Barang2 semua naik harga, sampai Top Up pun dikenakan cukai, esok lusa apa lagi barang yang harganya naik dan apa lagi barang @ perkhidmatan yang akan dikenakan cukai. 

Cukai dikenakan, harga barang semua naik, gaji pula bila nak naik??

Lepas ni SMS je..tak yah buat panggilan..tak cukup kredit, jimat kredit..walaupun 6% cukai dikenakan tapi dengan 6% itu,,kita dapat SMS lebih banyak dan membuat panggilan lebih lama..

Nasib baik Facebook free, bagi yang nak berjimat kredit, inbox je dalam FB..free katakan..
Nasib juga Blogspot free...

"Oleh itu, pandai2lah kita berjimat kredit..takut nanti susah kalau ada kecemasan"...(O.o)

Nasib baik Lat'z guna Celcom UOX..ada murah sikit dan kredit tak tamat tempoh sehingga usia Lat'z 26..hehe..(^.^)..tinggal 3 tahun lagi..huhu..(O.o)




5 comments:

ctk said...

sume bende nak naik sekarang neh....huhuhu...ikOt je lah....arap2 badan xnaek..huhuhu =_=

Lady Diana @ Lat'z said...

@ctksusah juga kalo berat badan naik..cuba maintainkan berat badan...(^.^)

Ezad Skytech said...

harap2 tak jadi la naik harga top up ni..patut dipertimbangkan balik...

Lady Diana @ Lat'z said...

@Ezad Skytech kalau dh diumjumkan tu mana tak jadinya..jadi..huhu..terima je hakikat...

Paris Hilton (M) said...

sebenarnye, msti ade kromppomi lain ni, bila tnya pm dan menteri lain sume ckp eh kmi xluluskan pon...ye tak?huhu

Penaja Blog