Friday 13 January 2012

Apa Itu Belly Button?? Semua Orang Ada Belly Button




Belly Button tu sebenarnya Lubang Pusat anda...
Ataupun lubang yang ada kat perut kita semua..^.^
Setiap orang mempunyai lubang pusat ini sejak dalam rahim ibu lagi...


Semasa dalam kandungan ibu kita, kita menggunakan tali pusat untuk mendapatkan makanan dari ibu kita..Oleh itu, para ibu hendaklah mengambil pemakanan yang berkhasiat dan penuh nutrisi supaya bayi yang di dalam kandungan mendapat keperluan makanan yang sepatutnya.


Semasa melahirkan bayi, bayi tersebut haruslah menangis bagi memastikan bayi itu sihat.
Kalau bayi tidak menangis sebaik sahaja dilahirkan, itu bermakna bayi itu mempunyai masalah dan haruslah diperiksa keadaan dan kesihatan bayi itu.

Setiap bayi yang lahir haruslah dipotong tali pusatnya sebaik sahaja dilahirkan dan meninggalkan sedikit sahaja tali pusat tersebut di perut bayi tersebut (dalam 1cm - 3cm)
Tali pusat bayi mengambil beberapa hari untuk tanggal dari pusat. Tali pusat ini hanya akan tanggal selepas ia kering. Oleh itu, tali pusat ini haruslah disapu dan dibersihkan dengan menggunakan ubat beralkohol yang diberikan oleh pihak hospital atau klinik kesihatan.


Setiap orang mempunyai rupa bentuk pusat yang berlainan. (Cuba tengok pusat anda..^.^)
Ada pusat yang tenggelam dan ada yang timbul...O.o..tapi semua orang ada pusat tau, jangan kata anda tiada pusat..kalau ada tiada lubang pusat maka anda adalah ALIEN..!! 
ha3..makluk dari planet mana pula...em...pernah tengok cerita Kyle XY ??


Kyle tidak mempunyai pusat tau..
nak tahu lebih lanjut tentang cerita Kyle XY..
klik link bawah ni..^.^




Lubang pusat ini tiada fungsinya juga, tapi agaknya kalau lubang pusat tu bocor, keluar ke angin dalam perut? haha3..O.o..
 Sekarang ini menjadi fesyen untuk tayangkan pusat, ramai gadis2 yang suka pakai baju hanging untuk menayangkan pusat dan perut...emm...tengok2 la dulu pusat dan perut anda tu, kalau CANTIK & BERSIH takpe kalau nak bagi orang tengok...kalau kotor dan parut sana sini..eeeccaakkk....lelaki pun tak nak pandang...
Kepada gadis2, sebaik2nya janganlah menayangkan pusat anda, kerana anda secara automatik akan dilabelkan perempuan yang sosial...
Orang sekeliling pun akan memandang anda dengan pandangan yang semacam..

JAGALAH IMEJ..JAGALAH MARUAH ANDA SEBAGAI SEORANG PEREMPUAN..^.^

Sumber : sciencebuzz


1 comment:

shiz_lee said...

nice word..

Penaja Blog