Monday 28 November 2011

Anda Gagal SPM @ STPM ? Boleh Duduki Peperiksaan Semula..





Lat'z ada satu info nak share dengan semua orang mengenai menjadi calon persendirian untuk SPM & STPM. Bagi mereka yang ingin menduduki semula peperiksaan ini boleh mendudukinya semula dengan menjadi calon pensendirian. 

Bagi yang ingin menduduki semula SPM sebagai calon persendirian, untuk maklumat lanjut mengenai pendaftaran SPM.sila klik link di bawah ini atau logo KPM di bawah ini.



Pendaffaran SPM dan Sijil Pelajaran Malaysia Ulangan(SPMU) bagi calon persendirian akan dibuka dari 1 mac sehingga 31 mac 2011 ni.Berdasarkan kenyataan Kementerian Pelajaran Malaysia, borang pendaftaran tersebut boleh didapati di Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) yang berdekatan. Semua calon persendirian juga dijawibkan menghantar borang dalam tempoh masa yang diberikan kerana permohonan yang lewat tidak akan dilayan sama sekali.

Bagi peperiksaan STPM pula, calon boleh mendaftar di laman MPM, untuk maklumat lanjut mengenai pendaftaran STPM. Sila klik link di bawah ini atau logo MPM di bawah ini.




Anda juga boleh mengambil ujian MUET dengan mendaftar dengan MPM. Bawah ini adalah merupakan kalender peperiksaan STPM & MUET bagi tahun 2012. 


Klik to the picture to enlarge..


Untuk maklumat lanjut mengenai bayaran bagi menduduki peperiksaan ini, sila pergi ke laman yang telah diberikan. 




p/s: Peperiksaan ini walaupun nampak meremehkan (bagi budak zaman sekarang) tapi ia amat penting untuk masa depan anda. Anda akan faham betapa pentingnya kelayakan akedemik anda dan kenapa ia penting dalam mencari pekerjaan. 

No comments:

Penaja Blog