Friday, 26 August 2011

Adegan Bercium Semasa Jalan Sesak


Malam tadi Lat'z dan sepupu2 Lat'z pergi ke Giant yang baru dibuka kelmarin (25 Ogos) di Tabuan Jaya, Kuching, Sarawak. Adoh mak oi...sesaknya jalanraya..hampir 1 jam terkandas kerana kesesakan jalanraya..maka tak jauh Giant...selalunya dari bulatan Tabuan Jaya ke ICATS @ PPKS cuma ambil masa 2 minit je...disebabkan traffic jam maka Lat'z tengok la kiri kanan kereta yang ada di sekeliling..alangkah terkejutnya Lat'z sebab Lat'z ternampak 2 orang remaja bercium di tempat duduk belakang kereta yang bersebelahan dengan kereta yang dinaiki oleh Lat'z...Terkejut beruk Lat'z tengok adegan tu..(O.o) 

Ada 3 sebab kenapa Lat'z terkejut:
1. Sebab perempuan tu yang mencium bibir lelaki itu.
2. Sebab perempuan tu betudung..(O.o)
3. Sebab bulan ini bulan puasa, bulan yang mulia..(perempuan tu kan orang Muslim)

Kalau lelaki yang cium perempuan tak la Lat'z heran.....
Kalau perempuan tu ta bertudung...bukan muslim..tak la Lat'z  heran....


Perbuatan beginilah yang membuatkan orang muslim dilabel  "bertudung tapi perangai tak senonoh.."...
Bukan nak mengata (memang mengata pun..O.o   )...cuba la kita nilai & fikirkan tentang perkara yang terjadi ini...semasa kesesakan jalanraya masih sempat juga membuat aksi tak senonoh...Bukankah perbuatan tersebut tak elok..memang tak elok pun...di bulan yang mulia bulan Ramadhan ini...kenapa la bersikap demikian..Walaupun Lat'z bukan muslim..Lat'z kesal sebab begini lah sikap dan perangai remaja zaman sekarang....perempuan yang bertudung jangan kita sangkakan perangai mereka alim..Lat'z mohon maaf bagi mereka yang bertudung...bukan apa Lat'z memang banyak tengok dengan mata dan kepala Lat'z perangai perempuan yang bertudung....(O.o)..Ada juga perempuan yang eksen sopan santun depan orang ramai tapi di belakang perangai macam apa....



Zaman sekarang susah nak cakap...sama2lah  kita sendiri melihat dan menilai sendiri kes adegan bercium ini sebagai satu pengajaran kepada kita semua bahawa menjaga kelakuan kita tidak kira di mana dan pada bila2 masa...jagalah imej dan maruah kita....

4 comments:

asamasin said...

kalau suami isteri pon..biarlah dirumah..huhu

Chachos Cheezy Wedges said...

nape x tegur org tuh?? wakakaka..

Lady Diana @ Lat'z said...

asamasin : bukan suami isteri la nampaknya..pasangan kekasih...(O.o)

Chachos : Kalau Lat'z sempat ambik gambar lagi best..haha...

syazu said...

mak aii..laen kali ketuk cermin kete dorg..

Penaja Blog