Saturday 8 June 2013

Lady Diana Collections by Ernie Diana Latz : Accessories Designer


Hai,hampir setahun Latz menghilang dan tak update blog ini. Actually Latz busy dengan kerja, aktiviti luar rumah dan juga sibuk dengan bisnes. Bisnes ? Nak tahu bisnes apa yang Latz sedang jalankan sekarang? 

Lady Diana Collections 

Latz telah membuat bisnes online yang dinamakan Lady Diana Collections yang membuat dan menjual headband @ cekak rambut, klip rambut, sanggul dll. Latz buat dengan tangan Latz sendiri. 

Latz telah memulakan bisnes ini pada November 2012 dan telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan sehingga Latz bertungkus lumus untuk menyiapkan semua tempahan. Latz menerima tempahan dari serata Sarawak (negeri kelahiran Latz ) dan ke Sabah juga, dan beberapa buah negeri di Semenanjung Malaysia. Latz menjalankan bisnes ini secara online menggunakan Facebook. 



Bagaimana boleh terlibat dalam perniagaan aksesori ini ? 

Latz mengenali headband yang menjadi kegilaan ramai iaitu Sereni & Shentel daripada kawan Latz yang telah membuat tempahan daripada rakannya yang juga membuat serta menjual headband. Ketika berjalan di kedai2 Latz terlihat bahan2 yang digunkan untuk membuat hendband seperti cekak kosong, reben, batu dll. Latz terlintas nak buat 1 untuk kegunaan sendiri. Kemudian Latz menggunakan headband tersebut ke tempat kerja. Kemudian rakan sekerja Latz yang juga merupakan kawan Latz telah memberi cadangan supaya post di Facebook dan tengok mana tahu ada orang yang mahu membuat tempahan. Pada mulanya Latz tak yakin tetapi setelah rakan2 Latz memberi dorongan serta menaikkan semangat Latz, maka Latz pun melakukan seperti yang mereka cadangkan. Latz amat menghargai dan berterima kasih keapda rakan Latz yang banyak memberi dorongan dalam menjalankan bisnes Latz. Jutaan terima kasih diucapkan kepada Mr. R dan Mr. J kerana membuka hati Latz untuk menjalankan bisnes yang dinamakan Lady Diana Collections.

















 Rose Rubber Band : Rm5


Ingin melihat lebih banyak lagi design & rekaan daripada LadyDiana Collections serta nak membuat tempahan ??

Hubungi Latz melalui :

Facebook : Ernie Diana Latz 




Facebook Page : Lady Diana



Whatsapp  : 011-26802830



Instagram : erniediana_latz  

Instagram

Cara pembayaran adalah secara bank-in dimana akan diberitahu apabila termpahan comfirmed. 

Cara penghantaran pula adalah by-hand bagi kawasan Kuching - Samarahan & secara pos sekiranya luar dari kawasan. Caj penghantaran menggunakan Poslaju di mana Latz menghantar melalui Poslaju di Jalan Song, Kuching :

Kuching - Rm5 (1st 500gm)
Kota Samarahan  - Rm6 (1st 500gm)
Dalam Sarawak - RM6 (1st 500gm)
To Sabah - RM8 (1st 500gm)
To Semenanjung - RM10 (1st 500gm)





2 comments:

Anonymous said...

At thіs momеnt I am going awау tо ԁo my
breakfаst, аfter having my bгeakfast coming уet agaіn to reаd aԁditionаl newѕ.


my blog ροst - buy chеaрest stairlift :: ::

Ameer Blogger said...

Sweet blog :-*

http://brahvitime.blogspot.com/

Penaja Blog