Monday, 15 August 2011

Coca Cola + Susu Tepung

Haa..siapa tak pernah minum coca cola?? Pasti semua orang pernah kan..tapi pernah tak anda minum coca cola dicampur dengan susu tepung??


Pernah tak?? kalau tak pernah, baik anda cuba..lemak berkrim disukai ramai..hehe..
Selama ini lat'z cuma pernah minum cola dicampur dengan garam..tapi hari ni Lat'z minum cola dicampur dengan susu tepung..Adalah cerita disebaliknya..hehe..Kawan Lat'z yang beri Lat'z minum cola susu..so Lat'z share resepinya..(^.^)

Macam mana nak buat cola susu??
Senang je..

Bahan2: 
Air coca cola
Susu tepung (apa2 brand)

Bahan lain:
Cawan & sudu

Cara2:
1. Masukkan beberapa sudu susu tepung ke dalam cawan. Dalam 2- 3 sudu, bergantung dengan citarasa sendiri.
2. Kemudian tuangkan cola sedikit demi sedikit ke dalam cawan yang berisi susu tepung tadi. Kacau dan tuangkan lagi, Kacau lagi. 
3. Siap diminum kalau cawan sudah penuh..

Bukan apa sikit demi sikit tuangkan cola, sebab buih2 yang banyak akan terhasil bila anda tuangkan cola ke dalam cawan yang berisi susu tepung. Boleh cuba kalau tak percaya.

Selamat mencuba & merasa..(^.^)

4 comments:

GaRy™ said...

nice!! tak tau pulak boleh buat camtuh... huhuhu~..

blognizamlah said...

suke campur coke n ice cream...best sgt...^^

Cik Adi said...

siyes sedap?? :O kena try ni. haha

Lady Diana @ Lat'z said...

GAry : kita mesti mencuba benda baru..hehe..buat resepi baru..(^.^)

blognizamlah : coke + icecream pun sodap..hehe..(^.^)

Cik Adi : belum cuba belum tahu..sudah cuba baru tahu..(^.^)

Penaja Blog